ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ LOCALĂ EFICIENTĂ

ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ LOCALĂ EFICIENTĂ

Îmi propun sa modernizez și eficientizez funcționarea tuturor departamentelor și instituțiilor aflate în subordinea Primăriei.

Trăim într-o societate în care cetățeanul devine din ce în ce mai conștient de drepturile și rolul său, venite în completarea obligațiilor pe care statul așteaptă ca acesta să și le îndeplinească.

Implementarea și utilizarea pe scară din ce în ce mai largă a serviciilor de e-guvernare destinate cetățenilor și mediului de afaceri, completat cu mobilitatea oferită de echipamentele moderne de comunicații electronice, duc la utilizarea tehnologiilor și digitalizarea la un alt nivel în cadrul comunităților din România și din întreaga lume.

Accesarea digitalizată a informațiilor despre instituțiile publice, completarea de formulare online pe platforme, plata online a taxelor și impozitelor, depunerea prin Internet a declarațiilor către administrația publică locală, utilizarea e-mail-ului sau a documentelor semnate electronic în relația cu instituțiile publice devin modalități normale de interacțiune cu administrația publică.

Beneficiile utilizării serviciilor publice online sunt uriașe, atât la nivelul administrației publice cât, mai ales, la nivelul cetățenilor și mediului de afaceri.

Timpul recuperat de la cozile la ghișee sau în trafic, micșorarea timpului de așteptare în picioare, în căldură sau în frig, reducerea timpului de rezolvare, reducerea dependenței de programul de lucru la ghișeu, diversificarea mijloacelor de informare sau de interacțiune, sunt beneficii evidente pentru persoanele ce trebuie să interacționeze cu administrația publică locală.

Completată cu reducerea birocrației, creșterea transparenței și a eficienței prin utilizarea tehnologiilor moderne și automatizarea fluxurilor administrative, administrația publică din România face pași importanți către o administrație „smart”, suplă, adaptabilă și eficientă, datorită parteneriatului cu integratorii de soluții software și promotorii conceptului de smart city.

Reducerea consumului general de energie și materiale prin utilizarea tehnologiilor „smart” și a datelor colectate de la echipamentele utilizate în furnizarea serviciilor „smart”, proiectarea inteligentă a dezvoltării localităților, sunt metode prin care comunitățile umane sub coordonarea unei administrații „smart” pot atinge sinergia necesară pentru o dezvoltare durabilă.

Suplimentar, pentru ca schimbarea deja începută să se deruleze în condiții optime, este necesar ca instituțiile publice să poată realiza un management eficient al schimbării și tranziției către noi niveluri de eficiență și specializare în furnizarea de servicii publice către cetățeni și mediul de afaceri local.

Rezultatele administraţiei publice inteligente:

Ø reducerea semnificativă a timpilor de așteptare la ghișeu;
Ø gestiunea documentelor (arhivarea, păstrarea evidenței, activități de căutare, evidențierea stadiului de soluționare a unei cereri, a unui dosar, etc) și transferul extern rapid și securizat al datelor;
Ø reducerea consumului de resurse prin administrarea facilă a mediului IT, optimizarea mentenanței, costuri reduse pentru zona de print (hârtie și tonere), nemaifiind nevoie de existența fizică a anumitor documente;
Ø optimizarea semnificativă a timpului de răspuns pentru solicitările contribuabililor;
Ø securitatea documentelor (acordarea drepturilor de acces în funcție de roluri și responsabilități în organizație, în conformitate cu cerințele regulamentului GDPR, backup centralizat);
Ø monitorizarea proceselor și fluxurilor de lucru.

Toate aceste rezultate vor veni în sprijinul băcăunilor și vor facilita dezvoltarea eficientă a orașului.


Rezultate pe care le vizez:


1) Eliberare electronică de autorizații de construcție în 48h
2) Eliberare electronică certificate de urbanism în 48h
3) Transparenta în urmărirea traseului de aprobare a fiecărei solicitări la Primărie

Bugetare participativă la Primăria Bacău

Îmi propun ca Primăria Bacău să înceapă din 2020 bugetarea participativă la nivelul maxim, permis de lege. Bugetarea participativă va implica un proces amplu de informare și consultare a cetățenilor cu privire la prioritățile și nevoile reale ale municipiului. Acest proces va angrena și responsabiliza Primăria și Consiliul Local pentru a realiza cerințele directe ale băcăuanilor în detrimentul intereselor unor grupări obscure din partidele politice.

Anticorupție și transparență

Toată administrația publică locală trebuie să fie una care să vină în întâmpinarea nevoilor și cerințelor antreprenorului. În mandatul meu va exista tolerență zero la orice fel de acte de corupție. Pentru a vă asigura de acest lucru voi implementa, în cadrul Primăriei cât și în toate instituțiile din subordinea Primăriei, sistemul de management anticorupție ISO 37001. Acest standard internațional de management, o premieră pentru municipiul Bacău, include cele mai bune practici mondiale în domeniu și asigură reducerea drastică a riscului de apariție a actelor de corupție în Primărie, la orice nivel de responsabilitate.

Prin certificarea la acest standard nu doar că vom elimina corupția dar vom asigura toți partenerii implicați în dezvoltarea comunității, investitori, angajați, cetățeni și până la societatea civilă, de faptul că Primăria Bacău este un partener de încredere și previzibil care își respectă angajamentele luate în fața cetățenilor.

Transparență


În secolul în care ne aflăm, transparența și informația ușor accesibilă duc la prosperitate, așa încât vom schimba paradigma actuală din Primăria Bacău și vom publica toate documentele existente în primărie, precum și fluxurile de lucru. Fiecare cetățean care depune o solicitare, va putea vedea în timp real unde se află acea solicitare și cât mai durează până când este soluționată. Vom publica toate activele publice ale Primăriei Bacău, astfel încât investitorii vor putea ști ce terenuri sunt disponibile, ce terenuri urmează să își încheie perioada de concesionare. Vom digitaliza cât mai multe dintre aceste servicii astfel încât, cetățeanului să îi fie mult mai simplu să beneficieze de serviciile primăriei. Drept exemplu, certificatele de urbanism vor fi eliberate online în cel mai scurt timp. La fel și autorizații de construcții și orice alt act care va depinde de primărie, va fi soluționat în cel mai scurt timp posibil din întreaga regiune a Moldovei și într-un mod transparent.

Concluzii finale


Din păcate, în 30 de ani de guvernare PSD, Bacăul gri din poeziile lui Bacovia s-a transformat în realitate. Scăderea drastică a activității economice dublată de părăsirea masivă a municipiului au dus la un oraș din care prea mulți băcăuani se gândesc cum să scape. Împreună cu echipa USR îmi propun ca Bacăul să recapete gloria pe care o merită și orașul nostru să intre în top 5 al celor mai atractive orașe din România.

Înapoi la capitolele programului pentru Bacău – Lucian Stanciu-Viziteu